Z roku na rok rośnie liczba wypadków. Nie ma się co oszukiwać, że ten negatywny trend się zmieni. Pośpiech, brak umiejętności, słaba koncentracja i fatalny stan techniczny pojazdów niewątpliwie na to wpływają. Często mówi się, że zima zaskakuje drogowców. Ale patrząc na samochody, można jasno stwierdzić, że zaskakuje też kierowców. Wystarczy tylko zauważyć, jak wielu z nich nie ma wymienionych opon. Dlatego czas na zmiany. Dzisiaj poradzimy Wam, jak zadbać o flotę samochodów ciężarowych zimą, by zyskać maksymalne bezpieczeństwo.
Na początek o doświadczeniu słów kilka
Nie ma się co oszukiwać bycie kierowcą wymaga naprawdę dużych umiejętności. O ile prowadzenie samochodu osobowego może nie nastręczać tak wielu problemów, tak ciężarówki już będzie. Trzeba zapanować nad naprawdę dużym pojazdem, co szczególnie zimą nie jest łatwe. Pogoda potrafi zaskakiwać i jednego dnia temperatura jest na plusie, by kolejnego była ujemna, a na drodze pojawiła się tzw. szklanka. Dlatego też prowadząc firmę transportową trzeba sprawdzać warunki drogowe i jeżeli są one naprawdę fatalne, to absolutnie nie można wysyłać kierowców. Wielu osobom wydaje się, że przez to firma narażona jest na straty. Jednak do zdecydowanie większych strat dojdzie wtedy, gdy Wasz kierowca spowoduje wypadek czy nawet małą stłuczkę. Jeżeli jednak warunki drogowe nie są najlepsze, natomiast można poruszać się po drogach, to trzeba posyłać tylko i wyłącznie doświadczonych kierowców. Dzięki temu będziecie mieć pewność, że w razie zmiennych warunków czy różnych sytuacji kierowca będzie wiedział, jak się zachować i rzeczywiście zapanuje nad pojazdem.
Regularny przegląd na wagę złota
Czasami proste rzeczy mają duże znaczenie i wpływają na bezpieczeństwo, a jednak tak wielu kierowców o tym zapomina. Do takich oczywistych rzeczy należy dbałość o stan techniczny floty pojazdów ciężarowych. Przeglądy powinny być wykonywane regularnie. Zatem nie tylko dwa razy do roku, lecz zdecydowanie częściej. Trzeba sprawdzić stan techniczny wszystkich podzespołów i w razie konieczności dokonać naprawy. Jeżeli dojdzie do jakichś usterek, to w żadnym wypadku nie można ich bagatelizować, lecz trzeba być odpowiedzialnym i naprawić je zaraz po wykryciu.
Opony ciężarowe – niezawodność napisana jakością
Patrząc na niektóre pojazdy można być przerażonym, wszak nadal tak wielu kierowców nie zdecydowało się na wymianę opon. Wbrew pozorom dotyczy to nie tylko samochodów osobowych, ale i ciężarowych. Są też tacy kierowcy, którzy kupują opony w supermarketach, a do tego, by jeszcze bardziej zaoszczędzić, wybierają całoroczne. Efekt jest jeden – brak bezpieczeństwa na drodze. Dlatego też, mając flotę samochodów, trzeba pamiętać o wymianie opon na zimowe. Jakie powinny być idealne opony ciężarowe? Powinny posiadać wzmocnione ogumienie. Bardzo ważnym elementem jest parametr dotyczący maksymalnego obciążenia, czyli indeks nośności. W tym przypadku musicie wiedzieć, że dla samochodów ciężarowych to 500 kg. Warto, by opony ciężarowe posiadały oznaczenie C. Oznacza ono, że ogumienie ma wzmocnione boki i samochód ciężarowy nadaje się do przewożenia towaru. Zwróćcie jeszcze uwagę na budowę, która powinna być radialna. Dodatkowo należy stosować się do przepisów Unii Europejskiej, jeżeli kupujecie opony do zestawu składającego się z naczepy i ciągnika siodłowego. Na przedniej osi ciągnika siodłowego bieżnik opony powinien być opływowy i agresywny. Ma to zapewnić większą przyczepność. Jednocześnie sprawia też, iż auto ciężarowe poradzi sobie nawet w trudniejszych warunkach drogowych. Z kolei na tylnej osi powinna znajdować się opona z grubym bieżnikiem. I tutaj trzeba wiedzieć, że to właśnie tył odpowiada za przeniesienie napędu. Opony ciężarowe w Alleopony24.pl charakteryzują się maksymalną przyczepnością. Dodatkowo wytrzymują nawet kilka sezonów.
Jak dobrać opony do ciężarówki?
Opony ciężarowe muszą być właściwie dobrane pod typ pojazdu. Trzeba przy tym pamiętać o właściwym doborze rozmiaru. Na pewno duże znaczenie mają indeks nośności i indeks prędkości, które także muszą być właściwie dobrane. Kluczowe znaczenie ma również przeznaczenie ogumienia, gdzie bierze się pod uwagę konkretną oś pojazdu. Może być to oś prowadząca. W tym przypadku symbolami są F lub S. W przypadku osi napędowej stosuje się opony z literą D. Dla osi wleczonej dedykowane są opony naczepowe, zaś oś uniwersalną oznaczamy literą Z.
Treść sponsorowana