15 grudnia 2022

Jakie cechy powinien posiadać doradca serwisowy?

Kariera w motoryzacji to nie tylko praca na stanowisku mechanika samochodowego. Wręcz przeciwnie – sektor ten daje duże możliwości także specjalistom na takich stanowiskach jak na przykład doradca serwisowy. Dobrym przykładem jest tu kariera w BMW.

Kariera w motoryzacji na stanowisku doradcy serwisowego

Doradca serwisowy odpowiada za utrzymanie komunikacji między klientem a działem serwisu. Planuje on spotkania, przedstawia szacunki i wyceny w zakresie napraw oraz wyjaśnia prace, które należy wykonać w pojeździe. Ponadto, doradca sprzedaje dodatkowe usługi klientom, gdy jest to konieczne.

Jakie są obowiązki kompetentnego doradcy serwisowego?

Do obowiązków doradcy serwisowego należy między innymi:

  • Planowanie spotkań z klientami,
  • Skonsultowanie z klientem zakresu prac, które należy wykonać w pojeździe. Zrozumienie potrzeb klienta jest jednym z najważniejszych wyzwań w tej profesji,
  • Sprzedaż usług dodatkowych – jeśli jest taka możliwość,
  • Budowanie długofalowych relacji z klientami,
  • Skuteczne komunikowanie usług oferowanych przez dealera.

Jakie są cechy wykwalifikowanego doradcy serwisowego?

Wykwalifikowany doradca serwisowy jest w stanie szybko i trafnie rozwiązywać problemy, z którymi zgłaszają się do salonu samochodowego jego klienci. Pracownik na tym stanowisku powinien umieć w jasny i zwięzły sposób wyjaśnić problem oraz zaproponować potencjalne rozwiązania, uwzględniając potrzeby i budżet klienta. Ponadto wykwalifikowani doradcy serwisowi powinni mieć silne umiejętności interpersonalne, które wykorzystują do budowania relacji z klientami i tworzenia długotrwałych relacji.

Oczywiście, by być kompetentnym doradcą serwisowym, trzeba mieć dogłębną wiedzę o produktach. Przykładowo, doradca serwisu powinien dobrze orientować się, jakie są parametry techniczne oraz zalety związane z poszczególnymi produktami. Oznacza to zrozumienie nie tylko cech i zalet oferowanych produktów lub usług, ale także ich działania i sposobów rozwiązywania problemów. Ponadto kompetentny doradca serwisowy powinien być na bieżąco z nowinkami i trendami branżowymi, a także wszelkimi zmianami lub aktualizacjami produktów lub usług, które oferuje.

Idealny doradca serwisowy powinien mieć także silną motywację do pracy. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: dzięki chęci rozwoju zawodowego doradca będzie w stanie szybciej nabyć nowe kwalifikacje, a także osiągać lepsze wyniki sprzedażowe.

Kariera w BMW jako doradca serwisu

Jeżeli chcesz pracować jako doradca serwisowy, ważne jest, aby posiadać wiedzę i umiejętności. To właśnie dzięki kwalifikacjom, jakie ma doradca serwisu, salon samochodowy jest w stanie zapewnić klientom najlepszą możliwą obsługę. Doświadczony doradca serwisowy jest w stanie odpowiedzieć na pytania i wyjaśnić procedury, a wykwalifikowany specjalista jest w stanie skutecznie komunikować się z klientami i budować relacje.

Treść promowana.

Powiązane treści