Rynek używanych aut w Polsce obfituje w interesujące oferty, niemniej znalezienie samochodu odpowiadającego konkretnym potrzebom jest sporym wyzwaniem. Oto kilka najważniejszych kwestii, jakie koniecznie trzeba mieć na uwadze, decydując się na taki zakup.
Zacznij od określenia swoich potrzeb
Zanim klamka zapadnie i transakcja kupna-sprzedaży zostanie sfinalizowana, trzeba dokładnie zastanowić się nad kryteriami, jakim musi sprostać używany samochód. Wiele w tym momencie zależy od sposobu jego użytkowania – pod innym kątem kupuje się np. auto do jazdy po mieście, a pod innym pojazd przeznaczony dla rodziny z dziećmi. W każdym przypadku istotne są dobre osiągi oraz w miarę niskie spalanie. Nabywca musi też zastanowić się, ile pieniędzy jest w stanie przeznaczyć na zakup samochodu oraz czy będzie zmuszony posiłkować się kredytem.
Przejrzyj ogłoszenia
Mając sprecyzowane oczekiwania względem samochodu, łatwiej jest przeprowadzić selekcję ogłoszeń. Należy dokładnie przyglądać się ich treści oraz ilustrującym je fotografiom. Anons powinien zawierać najważniejsze z punktu widzenia kierowcy informacje – o szczegóły oferty warto dopytać sprzedawcę w rozmowie telefonicznej. Warto pamiętać o tym, że używane auto można kupić nie tylko do prywatnej osoby, ale też w sprawdzonym salonie takim jak np. Honda Plaza specjalizującym się w sprzedaży używanych pojazdów.
Sprawdź koszty eksploatacji auta
Każdemu nabywcy zależy na znalezieniu samochodu w dobrym stanie technicznym generującego stosunkowo nieduże wydatki. Nie kończą się one na tankowaniu i ubezpieczeniu – należy też brać poprawkę na koszty serwisowe. W dużym stopniu wpływ ma na nie dostępność części. Honda Civic oraz inne popularne modele aut wypadają pod tym względem najlepiej, ponieważ w części do nich – zarówno w oryginalne, jak i w zamienniki – nietrudno się zaopatrzyć i nie kosztują one majątku. Przed podpisaniem umowy trzeba koniecznie wybrać się na jazdę próbną i przy okazji odwiedzić zaufany warsztat, gdzie fachowcy zweryfikują prawdziwość informacji udzielonych przez sprzedawcę.
Materiał gościnny, przygotowany przez firmę partnerską.