O czym pamiętać, kupując używany samochód dostawczy?

Samochód dostawczy to w bardzo wielu przypadkach podstawowy element firmowej floty. Dla ogromnej części przedsiębiorców realizacja zadań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej nie jest możliwa bez sprawnego dostawczaka.

Model auta a rodzaj działalności

Ze względów finansowych przedsiębiorcy często decydują się na zakup samochodu dostawczego z rynku wtórnego. Zawsze wiąże się to z ryzykiem nabycia przysłowiowego kota w worku, dlatego zalecana jest ostrożność. Warto postawić na współpracę ze sprawdzonymi sprzedawcami takimi jak np. salon Autoplaza, na którego ofertę składają się zarówno nowe, jak i używane pojazdy. W przypadku auta dostawczego niezwykle istotne jest to, aby było ono dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności. Innych samochód potrzebują firmy z branży budowlanej, a innych z branży spożywczej. Ważne jest, aby pojazd maksymalnie ułatwiał transport określonych towarów.

Praktycznie i oszczędnie

Z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy niebagatelną rolę odgrywają koszty eksploatacji samochodu dostawczego. Najlepiej celować w modele, które nie palą zbyt dużo. Egzemplarze wyposażone w dwie turbiny nie tylko palą mniej, ale i rozwijają większe prędkości. W omawianym kontekście niemałe znaczenie ma też obecność nowoczesnej skrzyni biegów. Oczywiście wspomniane koszty nie sprowadzają się jedynie do wydatków na paliwo. Trzeba tu mieć też na uwadze dostępność części. Ford Transit oraz inne popularne modele wypadają pod tym względem zdecydowanie najlepiej, ponieważ z dostaniem komponentów do nich nie ma problemów.

Zobacz również:  Co można przewozić w bagażu podręcznym?

Sposób finansowania

Planując zakup samochodu dostawczego, przedsiębiorca musi zastanowić się nad tym, w jaki sposób taki nabytek zostanie sfinansowany. W tym obszarze pojawia się kilka rozwiązań: zakup za gotówkę, kredyt, leasing oraz wynajem długoterminowy. Wybór którejś z tych opcji jest podyktowany indywidualnymi przesłankami – przedsiębiorca powinien wnikliwie przeanalizować sytuację finansową swojej firmy, aby ocenić jej realne możliwości.

[Total: 1 Average: 5]