Marzysz o tym, by wreszcie pokazać swoje produkty na wielkiej branżowej imprezie? Wiesz już, że uczestnictwo w targach, eventach i konferencjach otwiera drogę do sukcesu, pozwala poszerzyć grono klientów, nawiązać nowe znajomości biznesowe i wzmocnić firmę? Kiedy udział w poważnych wydarzeniu staje się wreszcie realny, pojawia się pytanie, jak dobrze się zaprezentować, by nie zmarnować swojej szansy. Odpowiedzią jest zwykle atrakcyjne wizualnie, estetyczne i funkcjonalne stoisko targowe – realna wizytówka firmy na wielkiej wystawie. Do stworzenia efektownego boksu trzeba będzie się przygotować, wykonać dobry projekt i niezbędne elementy zabudowy. Targowe stoisko wymagać będzie też odpowiedniego oświetlenia, dekoracji i wyposażenia. Efektowna realizacja, choć z pewnością nie jest rzeczą łatwą, szczególnie dla firm bez doświadczenia, to zdecydowanie inwestycja, która się opłaca.
Zabudowa stoisk targowych – projekt to podstawa
Każda zabudowa stoiska targowego będzie wymagać dokładnego projektu – dostosowanego do charakteru wystawy oraz profilu wystawcy. Im bardziej kreatywna koncepcja, a projekt oryginalny, tym większe szanse, by zostać zauważonym i odwiedzonym przez dużą liczbę gości. Przestrzeń powinna być dokładnie rozplanowana – z podziałem na sektory i z uwzględnieniem dostępnych instalacji. Konieczne będzie uwzględnienie miejsca na rozmowę z klientami i prezentacje produktów oraz optymalne ustawienie świateł czy multimediów. Dobrze jest zapoznać się z listą uczestników wydarzenia, bądź korzystając z wiedzy doświadczonych firm targowych, tak zaplanować wygląd stoiska, by było ono maksymalnie widoczne i nie zostało na przykład przysłonięte wysoką konstrukcją konkurencyjnej zabudowy. Targowe imprezy, szczególnie branżowe, skupiają bowiem na stosunkowo niewielkiej przestrzeni ogromną ilość wystawców, a chcemy przecież by i nas było widać.
Zabudowy targowe indywidualne i modułowe
Wybierając sposób zabudowy naszego stoiska możemy się zdecydować na szereg różnorodnych koncepcji, w zależności od przeznaczonego na ten cel budżetu, czy własnej wizji i preferencji. Istotny będzie również charakter wystawy i to, co chcemy zaprezentować. Może się bowiem okazać, że zabudowa stoisk targowych, która najbardziej nam się podoba, będzie nieodpowiednia do prezentacji. Nie ma sensu inwestować w rozbudowaną kompozycyjnie wystawę w miejscu, gdzie jest tak ciasno, że praktycznie nie będzie nas widać oraz decydować się na skromne stoisko z niewielkim zapleczem, jeśli posiadamy dużo towaru, a prezentując „nowości”, spodziewamy się dużej liczby oglądających i testujących. Dla firm, które planują cykliczny udział w targowych imprezach, korzystne będą zabudowy targowe modułowe, które wraz z rozwojem przedsiębiorstwa i oferty pozwolą na ich rozbudowywanie. Dla firm działających w bardzo konkurencyjnych branżach najbardziej odpowiednim rozwiązaniem będą maksymalnie zindywidualizowane stoiska o unikatowej, wyróżniającej formie.
Kompleksowa zabudowa stoisk targowych
Biznesy, które nie posiadają doświadczenia targowego, dopiero rozpoczynają swoją przygodę z udziałem w ważnych imprezach wystawienniczych lub po prostu nie chcą podejmować niepotrzebnego ryzyka, mogą skorzystać z usług profesjonalistów – zlecając budowę stoiska. Dobre firmy tworzące zabudowy targowe w większość oferują kompleksowe usługi, obejmujące szereg niezbędnych działań – od przygotowania projektu, przez budowę stoiska, montaż na targach i dozór w trakcie trwania imprezy. U najlepszych można też liczyć na doposażenie stoiska podnajętym sprzętem, szybką pomoc w przypadku awarii i zdarzeń losowych oraz błyskawiczny demontaż konstrukcji po zakończeniu wydarzenia, a także możliwość skorzystania z doświadczenia i ogromu, zgromadzonej przez lata praktyki, wiedzy na temat organizacji imprez targowych, wielkości i układu hal w realnej przestrzeni targowej czy sposobów obniżenia kosztów.
Artykuł partnerski.