Magazynowanie dla e-commerce – co musisz wiedzieć?

Prowadzenie biznesu e-commerce nie jest łatwym zadaniem. Jednym z największych wyzwań, jakie stają na drodze przedsiębiorców, są procesy logistyczne, w tym magazynowanie. Istnieją jednak rozwiązania, które mogą uwolnić właściciela sklepu internetowego od nadmiaru obowiązków. Dowiedz się, czym jest magazynowanie dla e-commerce i jakie korzyści ze sobą niesie.

Czym jest magazynowanie dla e-commerce?

Proces magazynowania to coś więcej niż przechowywanie towarów. Rozpoczyna się on w momencie przyjęcia asortymentu do magazynu, a kończy dopiero, gdy paczka zostanie odebrana przez kuriera. W branży e-commerce obejmuje również obsługę zwrotów i reklamacji, a także wprowadzanie uszkodzonych produktów ponownie do sprzedaży. Głównym elementem magazynowania jest składowanie, czyli przechowywanie asortymentu w odpowiednich warunkach i z zastosowaniem systemu pozwalającego na szybkie sprawdzenie stanów magazynowych.

Magazynowanie dla e-commerce to usługa, która cieszy się coraz większą popularnością. Polega to na przekazaniu towarów zewnętrznemu operatorowi logistycznemu, który przyjmuje je do swojego magazynu i stamtąd realizuje zamówienia klientów sklepu internetowego.

Magazynowanie dla e-commerce – korzyści

Najważniejszą korzyścią, jaka płynie z outsourcingu magazynowania, jest optymalizacja procesów logistycznych. Firmy, które się tym zajmują, świadczą usługi fulfilment, czyli kompleksową obsługę – od skompletowania zamówienia po wysyłkę do klienta. Wszystko to dzieje się w magazynie wyposażonym w nowoczesną infrastrukturę, dzięki czemu każdy proces przebiega sprawnie i bezproblemowo. Sprawia to, że paczki docierają do konsumentów tak szybko, jak to tylko możliwe. Dzięki temu rośnie satysfakcja wśród klientów sklepu, a wraz z nią sprzedaż.

Zobacz również:  Czy mała fabryka to dobry biznes?

Magazynowanie dla e-commerce to także ogromna oszczędność czasu. Jeśli do tej pory właściciel sklepu internetowego samodzielnie obsługiwał wysyłkę towarów, z pewnością doceni on przejęcie obowiązków przez zewnętrzną firmę. Zaoszczędzony czas może poświęcić na rozwój swojej firmy w innych aspektach – zastanowić się nad strategią biznesową czy rozpocząć nową kampanię reklamową.

Jakie oszczędności daje fulfilment?

Równie istotną zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. Przede wszystkim, nie ma konieczności wynajmowania własnego magazynu. Operator logistyczny, taki jak Forceful, udostępnia miejsce w swoim magazynie dostosowane do aktualnych potrzeb danego sklepu. Oznacza to, że nie trzeba się martwić niewykorzystaną przestrzenią, gdy popyt jest mniejszy, ani zbyt małym obszarem na towar w szczycie sezonu.

Korzystanie z outsourcingu procesów logistycznych niesie ze sobą również inne oszczędności. Są to między innymi obniżone koszty materiałów do pakowania czy też bardziej korzystne umowy z firmami kurierskimi. Wynika to z efektu skali – duży magazyn jest w stanie obsługiwać procesy logistyczne po niższych kosztach. 

Fulfilment – kiedy się sprawdzi?

Outsourcing magazynowania jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla małych, rozwijających się sklepów internetowych, jak i dla dużych firm o stabilnej pozycji. W każdym przypadku korzysta się z usług ekspertów, który specjalizują się w logistyce od lat. Nie każdy biznes e-commerce dysponuje takimi zasobami, warto więc rozważyć skorzystanie z tego modelu. Przyniesie on usprawnienie wysyłki i zwiększenie zysków firmy.

[Total: 1 Average: 5]