Reklama sklepu internetowego

Reklama sklepu internetowego wcale nie jest trudna, ale wiąże się ze sporą ilością prób, podczas których bez wątpienia popełnimy wiele błędów. Nauka ta może być bardzo kosztowna, ale wybierając odpowiednie miejsca promocji, możemy osiągnąć całkiem dobre efekty, nie będąc specjalistami w branży marketingu internetowego. Gdzie więc promować swój sklep, by zyskać dobrej jakości ruch za stosunkowo niewielkie pieniądze? Dowiesz się tego, czytając dzisiejszy artykuł.

Od czego zacząć reklamę sklepu internetowego?

Do wyboru mamy szereg metod, które zapewniają różną skuteczność, ale część z nich jest naprawdę bardzo efektywna i umożliwia osiągnięcie dobrych rezultatów zaraz po rozpoczęciu reklamy. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na promocję w social mediach i bardzo popularne reklamy PPC. Ich wykorzystanie spowoduje spory wzrostu ruchu zaraz po uruchomieniu kampanii. Inne metody takie jak np. pozycjonowanie potrzebują kilku miesięcy, by dać pierwsze efekty, ale bez wątpienia również są warte uwagi.

Kampania reklamowa powinna zawierać takie metody promocji jak:

  • google ads,
  • sieci afiliacyjne,
  • porównywarki cen,
  • agregatory ofert,
  • content marketing,
  • facebook ads,
  • instagram,
  • mailing.

Sposobem wartym polecenia od samego początku działania sklepu bez wątpienia są agregatory ofert takie jak sofario.com, dzięki którym uzyskujemy dostęp do szerokiego grona odbiorców. Metoda nie jest przesadnie droga i poradzi sobie z nią nawet największy amator marketingu internetowego. Same agregatory mogą jednak dla wielu z nas być niewystarczające. Jeśli szukasz naprawdę dużego i tematycznego ruchu, warto poznać zalety kampanii w mediach społecznościowych.

Marketing w mediach społecznościowych – czy warto się nim zainteresować?

Kampanie w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram cieszą się ogromną popularnością i trudno się temu dziwić. Umożliwiają zdobycie dużego ruchu osób zainteresowanych naszą ofertą, są proste w konfiguracji i dają naprawdę spore możliwości personalizacji. To od nas zależy, do kogo trafi dana reklama, a na podstawie dostępnych raportów możemy rozszerzać jej zakres i zdobywać jeszcze większą ilość ruchu.

Zobacz również:  Biuro rachunkowe a podatkowe - czy jest między nimi różnica?

Kampanie w mediach społecznościowych mają jeszcze jedna, bardzo dużą zaletę. W każdej chwili możemy z nich zrezygnować. Jeśli więc po pewnym okresie testów stwierdzimy, że wydatki są większe od przychodów, będziemy mogli kilkoma kliknięciami deaktywować kampanię i pomyśleć nad inną formą reklamy naszego sklepu internetowego.

A może reklama PPC?

Kampanie PPC również cieszą się sporym zainteresowaniem, bo podobnie jak reklama w mediach społecznościowych dają natychmiastowe efekty. Stosując w odpowiedni sposób Google Ads, jesteśmy w stanie zachęcić do odwiedzenia naszego sklepu osoby, które poszukują asortymentu, jaki jesteśmy im w stanie zaoferować. Samo stworzenie kampanii w Google Ads nie jest przesadnie skomplikowane, ale odpowiednia optymalizacja pozwalająca obniżyć koszt reklamy nie jest już tak prosta, jak może się to w pierwszej chwili wydawać.

Która z powyższych metod da najlepsze efekty w stosunkowo niskiej cenie? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo w dużej mierze będzie zależeć to od typu sklepu, z którym mamy do czynienia. Każda branża charakteryzuje się swoimi prawami, a wybór odpowiedniej metody promocji musi być poprzedzony sporą ilością testów lub dużym doświadczeniem osoby prowadzącej kampanię.

[Total: 1 Average: 5]