Obecność Amazona, amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej, nie jest nowością na polskim rynku. Korporacja ta już od lat umożliwiała nam zakupy w swoim serwisie, jednak odbywało się to za pośrednictwem zagranicznej witryny.
W tym roku zgodnie z prognozami Amazon wkroczył do Polski oficjalnie, premierowo otwierając polskojęzyczną wersję swojego portalu. Inicjatywa ta jasno wskazuje, że firma ta ma zamiar w jeszcze większym stopniu otwierać się na polski rynek. Oficjalna witryna to z pewnością łatwiejszy dostęp i większa atrakcyjność dla przeciętnego klienta, a jednocześnie rzucenie wyzwania innym serwisom sprzedażowym, takim jak popularne Allegro, które były już w naszym kraju zadomowione.
Wniosek nasuwa się sam – jest to idealny moment, aby przetestować możliwości oferowane przez Amazon i spróbować rozszerzyć swoją sprzedaż także na tę platformę. Rzecz jasna, jest to przedsięwzięcie, które wiąże się z konkretnymi wyzwaniami, dlatego warto dowiedzieć się, jak sprzedawać na Amazonie w sposób wydajny i efektywnie rozwijać swój sklep.
Korzyści zapewnione przez Amazon – na co mogą liczyć sprzedawcy oraz konsumenci?
Otworzenie polskojęzycznej witryny Amazona z pewnością silnie wpłynie na lokalny rynek e-commerce, dlatego nawet jeśli nie planuje się połączyć swojej działalności z tą platformą, szybkie przystosowanie się do nowych realiów jest niezbędne. To, ze część klientów zostanie na dobre przyciągnięta do tego portalu, jest dość oczywiste – nowa wersja Amazona zapewnia niespotykaną dotąd przystępność i wygodę w składaniu zamówień. Ponadto Amazon słynie z bardzo szerokiego asortymentu produktów, co może dać mu pewną przewagę nad konkurencją w walce o względy konsumentów.
Warto zwrócić uwagę również na fakt, że Amazon dysponuje licznym centrami logistycznymi w naszym kraju, działając w Polsce już od 7 lat. Na chwilę obecną istnieje dziewięć takich placówek, w następujących lokacjach:
- Sosnowiec,
- Sady koło Poznania,
- Kołbaskowie koło Szczecina,
- Pawlikowice koło Łodzi,
- Wrocław,
- Łódź,
- Gliwice,
- Okmiany koło Bolesławca.
W tym roku otwarte zostanie także centrum koncernu w Świebodzinie.
Jak sprzedawać na Amazonie – prawidłowe wykorzystanie dostępnych narzędzi!
Wkraczając ze swoim własnym sklepem na platformę Amazon, koniecznie trzeba się dobrze przygotować. To naturalne, że nasuwa się teraz pytanie – jak sprzedawać na Amazonie? Odpowiedź jest stosunkowo prosta – należy sięgnąć po profesjonalne narzędzia, które pozwolą utrzymać dynamiczny rozwój sklepu, nie rezygnując ze sprawnej i szybkiej obsługi zamówień. Sprzedaż na Amazon wiąże się ze stosunkowo dużym nakładem formalności, dlatego automatyzacja zapewniania przez ErpBox będzie w tej sytuacji bardzo mile widziana. Integracja Amazon w ramach szerokiego zakresu funkcji ErpBox otwiera przed sprzedawcą zupełnie nowe możliwości, automatyzując wiele z kluczowych procesów przy obsłudze zamówień, a także znacznie pomagając w zarządzaniu sklepem. Warto przetestować te opcje osobiście, korzystając z darmowego, 21-dniowego okresu próbnego.
Materiał gościnny, przygotowany przez firmę partnerską.