24 lipca 2021

Jak sprzedawać na Amazonie po jego wejściu na polski rynek?

Obecność Amazona, amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej, nie jest nowością na polskim rynku. Korporacja ta już od lat umożliwiała nam zakupy w swoim serwisie, jednak odbywało się to za pośrednictwem zagranicznej witryny.

W tym roku zgodnie z prognozami Amazon wkroczył do Polski oficjalnie, premierowo otwierając polskojęzyczną wersję swojego portalu. Inicjatywa ta jasno wskazuje, że firma ta ma zamiar w jeszcze większym stopniu otwierać się na polski rynek. Oficjalna witryna to z pewnością łatwiejszy dostęp i większa atrakcyjność dla przeciętnego klienta, a jednocześnie rzucenie wyzwania innym serwisom sprzedażowym, takim jak popularne Allegro, które były już w naszym kraju zadomowione.

Wniosek nasuwa się sam – jest to idealny moment, aby przetestować możliwości oferowane przez Amazon i spróbować rozszerzyć swoją sprzedaż także na tę platformę. Rzecz jasna, jest to przedsięwzięcie, które wiąże się z konkretnymi wyzwaniami, dlatego warto dowiedzieć się, jak sprzedawać na Amazonie w sposób wydajny i efektywnie rozwijać swój sklep.

Korzyści zapewnione przez Amazon – na co mogą liczyć sprzedawcy oraz konsumenci?

Otworzenie polskojęzycznej witryny Amazona z pewnością silnie wpłynie na lokalny rynek e-commerce, dlatego nawet jeśli nie planuje się połączyć swojej działalności z tą platformą, szybkie przystosowanie się do nowych realiów jest niezbędne. To, ze część klientów zostanie na dobre przyciągnięta do tego portalu, jest dość oczywiste – nowa wersja Amazona zapewnia niespotykaną dotąd przystępność i wygodę w składaniu zamówień. Ponadto Amazon słynie z bardzo szerokiego asortymentu produktów, co może dać mu pewną przewagę nad konkurencją w walce o względy konsumentów.

Warto zwrócić uwagę również na fakt, że Amazon dysponuje licznym centrami logistycznymi w naszym kraju, działając w Polsce już od 7 lat. Na chwilę obecną istnieje dziewięć takich placówek, w następujących lokacjach:

  • Sosnowiec,
  • Sady koło Poznania,
  • Kołbaskowie koło Szczecina,
  • Pawlikowice koło Łodzi,
  • Wrocław,
  • Łódź,
  • Gliwice,
  • Okmiany koło Bolesławca.

W tym roku otwarte zostanie także centrum koncernu w Świebodzinie.

Jak sprzedawać na Amazonie – prawidłowe wykorzystanie dostępnych narzędzi!

Wkraczając ze swoim własnym sklepem na platformę Amazon, koniecznie trzeba się dobrze przygotować. To naturalne, że nasuwa się teraz pytanie – jak sprzedawać na Amazonie? Odpowiedź jest stosunkowo prosta – należy sięgnąć po profesjonalne narzędzia, które pozwolą utrzymać dynamiczny rozwój sklepu, nie rezygnując ze sprawnej i szybkiej obsługi zamówień. Sprzedaż na Amazon wiąże się ze stosunkowo dużym nakładem formalności, dlatego automatyzacja zapewniania przez ErpBox będzie w tej sytuacji bardzo mile widziana. Integracja Amazon w ramach szerokiego zakresu funkcji ErpBox otwiera przed sprzedawcą zupełnie nowe możliwości, automatyzując wiele z kluczowych procesów przy obsłudze zamówień, a także znacznie pomagając w zarządzaniu sklepem. Warto przetestować te opcje osobiście, korzystając z darmowego, 21-dniowego okresu próbnego.

Materiał gościnny, przygotowany przez firmę partnerską.

Powiązane treści