Czym jest link building?

link building

SEO to proces, który nie tylko jest długotrwały, ale również wymaga prowadzenia różnorodnych działań – zarówno na pozycjonowanej stronie, jak i poza nią. Do jego najważniejszych elementów z całą pewnością można zaliczyć link building. Dowiedz się, co to takiego, dlaczego jest tak ważne i jak robić to dobrze.

Link building – co to jest?

W pozycjonowaniu obok działań prowadzonych na stronie równie potrzebne są czynności wykonywane poza nią. Wśród nich najważniejszą jest link building. Co to takiego? Jest to proces polegający na zdobywaniu odnośników (linków) prowadzących do witryny. Roboty Google zakładają bowiem, że jeśli do strony linkuje wiele wartościowych źródeł, to również ona musi być godna uwagi. Tym samym jej pozycja rankingowa wzrasta, co wpływa na liczbę odwiedzin.

Link building – zasady

Link building jest podstawą w budowaniu pozycji strony w zasadzie „od zawsze”. Zdecydowanie zmienił się jednak sposób, w jaki powinno być wykonywane likowanie. Jeszcze parę lat temu liczyła się przede wszystkim ilość linków prowadzących do strony. Dlatego pojawiało się wiele spamerskich serwisów i witryn zapleczowych służących tylko do pozyskiwania jak największej liczby odnośników.

Dziś algorytmy Google są znacznie bardziej wyrafinowane. W związku z tym zdecydowanie bardziej liczy się jakość źródeł linkowania. Każda strona jest oceniana pod względem autorytetu. Odnośniki z tych uważanych za lepsze są warte zdecydowanie więcej. To między innymi dzięki temu wyniki wyszukiwania prowadzą użytkowników do najbardziej wartościowych treści.

Zobacz również:  Dlaczego ogłoszenie w biuletynie jest skuteczne?

Bez linkowania do strony bardzo trudno uzyskać wysoką pozycję w Google. Dlatego pozyskiwanie odnośników (i to takich o wysokiej wartości) jest jednym z najważniejszych zadań pozycjonerów.

Link building – jak pozyskuje się odnośniki do strony?

Jak to się robi? Metod jest kilka. Do najczęściej stosowanych, a jednocześnie najskuteczniejszych, należy publikacja gościnnych wpisów blogowych i artykułów sponsorowanych. Jest to jednocześnie narzędzie marketingowe zwiększające ekspozycję danej marki. Można też umieszczać odnośniki w już istniejącej treści. Wciąż stosuje się także serwisy zapleczowe (jeśli publikują treści wysokiej jakości, mogą generować wartościowe linki). Możliwe są także:

  • tworzenie stron-satelit i serwisów powiązanych,
  • umieszczanie linków w rekomendacjach na forach i blogach,
  • pozyskiwanie linków z mediów społecznościowych,
  • generowanie linków partnerskich (afiliacyjnych) umieszczanych przez użytkowników w różnych miejscach w internecie.

Dostępne są też narzędzia pomocne zarówno przy wyszukiwaniu źródeł linków, jak i ocenie ich wiarygodności. Popularne jest korzystanie z platform, które ułatwiają kontakt z właścicielami witryn w celu umieszczania na nich swoich linków. Dzięki temu możliwy jest skuteczny link building od podstaw.

[Total: 1 Average: 5]