Trening EMS – elektrostymulacja mięśni

trening ems

W ostatnich latach bardzo popularne stało się korzystanie z treningów opartych na technologii EMS. Taka aktywność trwa około 20 minut i pozwala spalić od 500 do 1200 kalorii. Wiele zależy od stopnia naszego zaawansowania i kondycji. Osoby wysportowane już na pierwszym treningu EMS są w stanie wykonać intensywne ćwiczenia.

Żaden inny trening nie pozwoli na spalenie tak dużej liczby kalorii w tak krótkim czasie. Jest to zatem najlepsza forma aktywności fizycznej dla osób, które dysponują niewielką ilością wolnego czasu w ciągu dnia lub po prostu nie lubią ćwiczyć. Ponadto, plan treningowy w technologii EMS jest urozmaicony, dzięki temu nie dopadnie nas monotonia.

Jak wygląda trening EMS?

Osoba ćwicząca zakłada specjalny strój, który jest wyposażony w elektrody. Odpowiadają one za wysyłanie intensywnych impulsów do ciała. Pierwszym etapem treningu jest oczywiście krótka rozgrzewka.

Impulsy elektryczne powodują drgania, które pozwalają na pracę mięśni o wiele bardziej intensywną niż podczas tradycyjnego treningu. Prądy odpowiadają za stymulację mięśni.

Właśnie dzięki temu trening EMS jest efektywniejszy od klasycznych ćwiczeń wykonywanych siłowni. Stymulacji poddajemy całe ciało. Niemożliwe byłoby wprawienie w ruch tylu mięśni bez odpowiedniego pobudzenia ich elektrostymulacją.

Ile razy w tygodniu wykonywać trening EMS?

Wiele czynników składa się na zaplanowanie ilości treningów EMS. Istotne jest, jakie efekty chcemy osiągnąć oraz czy jest to nasza jedyna aktywność fizyczna. Przykładowo, 1-2 razy w tygodniu można korzystać z treningu EMS oraz 2 raz z tradycyjnych ćwiczeń na siłowni.

Można też do EMS dołożyć jogging lub pływanie. Wszystko zależy od naszych pasji i upodobań. Zatem inny plan będzie dla osób aktywnych, a innych dla osób, dla których trening EMS będzie jedyną formą ruchu.

Trener z pewnością dopasuje treningi do naszych celów i możliwości. Z czasem z pewnością ćwiczenia będą bardziej intensywne i efektywne. Możemy też wydłużyć czas treningu.

Czy można trenować codziennie?

Nie zaleca się korzystanie z elektrostymulacji codziennie. Warto postawić na różne formy aktywności, jeśli mamy potrzebę intensywnego ruchu każdego dnia. Urozmaicony plan treningowy da nam zdecydowanie lepsze efekty i większą satysfakcję z uprawianych sportów.

Osoby, które zaczynają od zbyt dużej intensywności treningowej niejednokrotnie przemęczają swój organizm. Natomiast aby poprawić swoją formę fizyczną należy zachować regularność. Przetrenowanie często prowadzi do zmęczenia i zniechęcenia. Łatwo też nabawić się kontuzji. Regeneracja organizmu jest również elementem dobrze skonstruowanego planu treningowego.

Zobacz również:  Dlaczego warto zdecydować się na aparaty ortodontyczne?

sprzęt ems

Zalety treningu EMS

Zdecydowanie najbardziej docenianą przez użytkowników zaletą jest krótki czas ćwiczeń. Do tej pory treningi kojarzyły się ze żmudną, ponad godzinną pracą na siłowni, która przynosiła rezultaty dopiero po dłuższym czasie.

Trening EMS nie dość, że nie angażuje zbyt wiele naszego czasu, to jeszcze dość szybko pozwala nam zobaczyć zadowalające zmiany naszej sylwetki. Krótki czas ćwiczeń i szybkie efekty to coś, co jeszcze nie dawno było nieosiągalne.

Trening EMS – elektrostymulacja mięśni pozwala na pobudzenie około 150 razy więcej skurczów mięśniowych niż tradycyjne ćwiczenia. Wysoka liczba spalonych kalorii również jest nieosiągalna w żadnej innej aktywności fizycznej. Trening EMS pozwala na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej i tym samym zrzucanie zbędnych kilogramów.

Zaletą treningów EMS jest również to, że nie trzeba mieć żadnej przeszłości sportowej ani dobrej kondycji, aby z nich skorzystać. Wykwalifikowany trener dobierze zestaw ćwiczeń dostosowany do naszych potrzeb.

Sprzęt do zabiegu EMS

Na każdym treningu będzie analizował nasze postępy i dobierał na tej podstawie przyszłe ćwiczenia. Wszystko będzie zależało od tego jak sobie radzimy i jak się czujemy. Nie musimy się martwić o ewentualne kontuzje.

Ryzyko jest niskie. Ponadto, trening EMS ma wręcz działanie lecznicze i bywa wykorzystywany w fizjoterapii. Służy do rehabilitacji osób, które utraciły sprawność. Trening EMS na ogromny wpływ na szybszy powrót do dawnej formy fizycznej.

Oczywiście trening EMS – elektrostymulacja mięśni nie zwalnia nas z utrzymywania prawidłowej diety. Nasza przemiana materii znacznie przyśpieszy, ponieważ pobudzone do pracy zostanie całe ciało, ale nie uzyskamy zadowalających efektów, jeśli będziemy się niezdrowo odżywiać. Należy zatem do aktywności fizycznej dołączyć zdrowe odżywianie. Takie połączenie z pewnością przyniesie sukces. (Do zabiegu EMS warto wybrać to urządzenie kosmetyczne: https://medikapoland.pl/pl/39-ems).

[Total: 1 Average: 5]